Pilates

Pilates

Principi pilates vadbe

KONCENTRACIJA

Sposobnost konstantne koncentracije na gibanje v vseh delih telesa je velik uspeh. Velja si zapomniti, da se gibanje začne v možganih in ne v mišicah.

 

DIHANJE

Pri pilates vadbi je posebnost dihanja, da ohranjate tonus trebušnih mišic tudi med vdihom (ne dovolite izobčenja trebuha). Pilates dihanje imenujemo tudi podporno dihanje, saj nudi podporo oziroma pomaga pri aktivaciji sredice/jedra in ohranja napetost mišic. Doprinos globokega dihanja je vpliv na parasimpatični živčni sistem in hormone – s tem posledično dosežemo sproščenost. Pravilno aktivno  dihanje pripomore tudi k kvalitetnejšemu čutenju vaje. Ves čas je povezano z gibanjem.

KONTROLA

Kontrola je povezana s koncentracijo. Vsa gibanja so kontrolirana/nadzorovana z mislimi. Gibanje brez kontrole lahko pripelje do nepravilne tehnike. 

OSREDIŠČENJE

Mišice trupa so steber telesa. Predstavljajo središče telesa, iz katerega izhajajo vsa gibanja. Hišo moči sestavljajo mišice v trebuhu, hrbtu, stranskem delu trupa in mišice medeničnega dna. Krepitev tega dela telesa je za človeško telo vitalnega pomena. 

NATANČNOST

Pravilno in natančno gibanje pri vsaki ponovitvi vaje je zelo pomembno, saj v nasprotnem primeru vadite nepravilno in posledično izgubite učinkovitost treninga. 

TEKOČE GIBANJE

Vsa gibanja morajo biti izvedena tekoče in gibanje in dihanje morata biti med sabo povezana. Gibanje pri pilates vajah je počasno in traja dve do tri sekunde v eno smer in dve do tri sekunde v drugo smer. Pilates vaje izvajamo počasi, kontrolirano in brez večjih ustavljanj. 

IZOLACIJA

Izolacija je princip, ki ga upoštevate ob krepitvi določene mišice izolirano od ostalih. Pilates uporablja princip izolacije za kontrolo delovanja mišice. S pomočjo izolacije pri izvajanju vaj, določene mišice aktivirate, druge sproščate. 

REDNOST

Rednost je pri Pilates vadbi izrednega pomena. Brez principa rednosti preostalih sedem principov ne doseže svojega pomena.

Prijavi se na uvajalni tečaj pilatesa.

Zakaj se udeležiti vadbe pilatesa?

Z vadbo pilatesa se razvija moč brez povečanja obsega telesa, to moč pa uravnovesiš s povečano gibljivostjo s katero dosežeš tudi popolno harmonijo med umom in telesom. Pilates ima velik vpliv na telesno držo. Ljudje se vse pogosteje pritožujejo nad bolečinami v hrbtu, ki so posledica slabe telesne drže. Pilates vadba spremeni slabe vzorce v kinetičnem spominu. Popravijo se spremenjene hrbtenične krivine, ki so znak slabe drže. Prav tako se izboljšata gibljivost in nadzor/kontrola gibanja. Pri Pilates vadbi se bomo OSREDOTOČILI na:

  • simetrijo telesne drže
  • nadzor/kontrolo dihanja
  • moč trebušnih mišic
  • stabilizacijo hrbtenice, medenice in ramen
  • gibljivost mišic
  • mobilnost sklepov
  • krepitev mišic skozi celotno amplitudo giba v sklepu
  • povezanost spodnjih in zgornjih okončin preko trupa

Kako poteka uvajalna ura PILATESA:

Pri uvajalni uri pilatesa vas seznanimo z DIHANJEM, ki je pri pilates vadbi zelo pomembeno. Praktično gremo čez celoten proces vdiha in izdiha in ga tudi preizkusimo na nekaterih osnovnih vajah. Gremo tudi čez vse NEVTRALNE POLOŽAJE, v katerih se izvajajo pilates vaje. Šele ko smo v pravilnem položaju lahko vaje pravilno in učinkovito izvedemo in tako dosežemo kvalitetno gibanje, ki prinaša rezultate. Počasi skupaj izvedemo nekaj osnovnih pilates vaj, pri katerih vas podrobno pogledamo in nadzorujemo, vas ozavestimo o vseh principih pilates vadbe v sami vaji, da dobite občutek in se začnete zavedati kaj vse je pomembno, ko se izvaja pilates vaja. 

Uvajalni tečaj je za vse tiste, ki si želite spoznati pilates in tudi za vse tiste, ki mogoče že dolgo časa niste bili na pilatesu in se zavedate, da so osnove zelo pomembne.